Filip

    Hej, jag går just nu i komvux och ska göra gymnasie arbete Natur. Problemet är att jag har inga ideer om vad jag ska göra(100% fast), vad har läraren för skyldigheter när det gäller att hjälpa mig hitta ett arbetet? Läste typ förrut om något om att dem kunde också ge förslag?

    • Milla : Har du haft kontakt med din handledare för gymnasiearbete ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Vad är dina planer efter gymnasiet ? Om du tänker söka någon eftergymnasial utbildning kanske du kan välja tema för ditt GA utifrån det yrket som du siktar på -på lång sikt.

    Du valde att läsa naturvet.prog på gymn då måste du vara intresserad av ngt naturvet ämne extra mycket.

    Studie- och yrkesvägledare

    Se gärna info på www.fragasyv.se/info/tema-for-gymnasiearbete

    För den som är intresserad av rymden och astronomi, finns bra information och förslag på teman för gymnasiearbete på sajten Astronomisk Ungdom>>

    • : Har haft kontakt med min handledare, fast när man konverserar via email går det inte så snabbt. Letar efter ideer gärna inom Fysik/Biologi, då jag satsar på ingenjörs program.
    • Milla : Vad inom "ingenjörskonst" är du intresserad av ?
    • : När det gäller ämnen så är det fysik biologi, område typ om rymden. Inriktningar för Ingenjörer så vet jag inte. Ifall det duger som svar.
    • Milla : För den som är intresserad av rymden och astronomi, finns bra information och förslag på teman för gymnasiearbete på sajten Astronomisk Ungdom: https://www.astronomiskungdom.se/gymnasiearbete-inom-astronomi-och-rymden/
    Läs alla kommentarer