Anders

    När man skriver nationellt prov i Engelska 5 när man läser på Komvux skriver man samtliga delar på samma dag eller sker det på olika dagar?

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej Anders,

    jag tror man gör 2 tester- skriftlig och muntlig - men om de brukar eller kan ske på samma dag eller på olika dagar kan ingen annan svara på än lärare på just din skola, därför att det kan vara olika på olika skolor. Jag tror inte det finns fasta generella regler om Nationella provernas olika delar ska ske på samma dag eller på olika dagar. Så, fråga gärna på den skolan du läser kursen.
    Vänligen
    Studievägledare