Anna

    Hej! Jag undrar om man kan läsa 3 kurser (30hp och 50% för respektive kurs) samtidigt? Alla kurserna är 30 hp och sträcker sig över två terminer. Med tanke på att du får läsa 45hp per termin borde väl dessa 3 kurser tillsammans bilda 45hp/termin? Eller tänker jag fel?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Jo, du tänker rätt. Men jag undrar om alla de tre kurserna är på distans?
    T.ex om alla de tre kurserna är på dagtid/bunden form då kan föreläsningar, seminariet och exams/prov/tentor krocka med vafrandra. Men om minst en av kurserna är på distans, och minst en av kurserna går på kvällstid ... då borde det gå bra.
    Att man kan bli antagen till 45 hp per termin - av antagning.se (alltså till högskole- universitets.utb. i Sverige) stämmer.

    Vänligen
    Julia