Sandra
    Om jag går på samhällslinjen nu och när jag går ut bestämmer jag mig för att jag vill bli läkare, kan man gå naturlinjen då eller läsa extra kurser för att kunna bli läkare eller är det för sent?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Sandra,

    om man efter gymnasiet behöver komplettera för behörighet, t.ex till läkarprogrammet på högskolenivå - då kan man göra det på flera olika sätt:

    - läsa på komvux;

    - läsa på en folkhögskola;

    - läsa på ett naturvetenskapligt basår på högskolenivå (på högskola/universitet)

    eller
    skaffa sig kunskaper genom Självstudier och göra Prövningar (betyg från prövningar är lika bra som betyg från lästa kurser, de är lika giltiga).