B.
    Hej!
    Jag tänkte plugga fristående kurser inom juridik i vår som ingår i juristprogrammet.(Jag vet att man inte kan få juristexamen om man läser fristående kurser).

    Under tiden jag pluggar fristående kurser vill jag göra högskoleprovet för att komma in på juristprogrammet. Jag undrar när man blir antagen på juristprogrammet behöver man LÄSA OM de fristående kurser som man har läst förut? Blir det lättare eller svårare när man börjar på själva programmet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det blir inte lättare att Komma in på juristprogrammet om man har läst högskolekurser ... Så om målet är att komma in på juristprogrammet kanske är det bättre att satsa på högskoleprovet och att göra prövningar för att höja gymnasiala betyg.

    Men om man har godkända högskolekurser när man  kommer in på Programmet, ansöker man om Tillgodoräknande och får beslut från de utbildningsansvariga vad som ev kan tillgodoräknas.