Sofia

    Hej! Kan man ha läst 150 hp (ex psykologi a, psykologi b, psykologi c, arbetsrätt, företagsekonomi) och sedan söka till personalvetarprogrammet och endast läsa den första kursen som är sociologi a och få en personalvetar examen? Kommer det stå på pappret då att jag följt programmet för personalvetare eller endast att jag läst fristående kurser och har en kandidatexamen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du måste göra planering tillsammans med syv på det lärosäte där du vill ta ut din examen. För kandidatexamen krävs bl a godkänd kandidatkurs. I kandidatexamen har man också ett huvudämne vilket t.ex kan vara psykologi eller sociologi. Går man personalvetarprogrammet så kanske man både kan ta ut examen som personalvetare och kandidatexamen/ beror på hur programmet är uppbyggd.
    ... kandidatexamen kan man få ihop av fristående kurser men examen från personalvetarprogrammet tar man just på det programmet...

    Studie- och yrkesvägledare