Kevin
    Hej, jag ska under hösten 2020 börja läsa Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning Företagsekonomi. Jag vill nu låsa en kursen Nationalekonomi A så jag slipper göra det sen. Jag undrar om det är möjligt och göra så? Att läsa en kurs i förväg även fast den är med i den utbildningen som jag ska läsa?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, det är möjligt. Om du kommer in på den fristående kursen, då kan du givetvis läsa den.
    Sedan, när du är Antagen till programmet, ansöker du om "tillgodoräknande av tidigare utbildning".