jessica
    Jag tänkte tenta av modersmål snart men är lite osäker på vilken nivå jag kommer att tenta. så min fråga är: sen i arbetslivet och framtiden eller universitet, kommer det vara ett plus för mig om jag har betyg i modersmål nivå 3 och uppåt eller spelar det ingen roll?. Eftersom att jag tänkte läsa nivå 1 och 2.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Inom ämnet Modersmål finns det i Sverige idag tre kurser: modersmål 1, modersmål 2 och Aktiv tvåspråkighet. Menar du att du vill tenta av Aktiv tvåspråkighet?

    • : Jaha så det finns inte till exempel arabiska 3, arabiska 4 osv.
    • Anna : Arabiska 1 - 7 är kurser inom ämnet Moderna språk.