Isabel

    Hej! Jag funderar på att nu ett år läsa en svetsutbildning då mitt mål är att arbeta som svetsare i framtiden. Men nästa år när jag är klar med svetsutbildningen funderar jag på att söka en komvuxutbildning till hästskötare i Linköping och bo där ett år och leva höstlivet vilket vore underbart! Jag ser det som en utbildning för livet då jag älskar hästar. Vore det möjligt tror du? Eller får man inte gå en komvuxutbildning om man redan har utbildning som kan ge jobb? Mvh Isabel

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Isabel,
    komvux har begränsade resurser och måste - enligt Vuxenutb.förordningen prioritera ge plats till personer med "kort tidigare utbildning". Hur länge resurserna räcker just i din kommun och just när du söker - kan tyvärr ingen på förhand svara på. Jag kan bara hoppas att du får plats, och mer kan vi här på FRåGA SYV inte säga som svar på din fråga.
    Lycka till!
    Peter