Nellie

    Hej! Kan man läsa samma kurs två gånger på universitetet på olika lärosäten? Anledningen till varför jag undrar är att jag möjligtvis vill börja på samma program jag går nu men på ett annat lärosäte till hösten. Jag läser min första termin nu och vill läsa färdigt denna, men undrar helt enkelt om jag fortfarande har möjlighet att läsa kursen (30hp) igen eller om jag inte alls kan detta då jag redan läst kursen. Värt att nämna är att delkurserna inom kursen inte är lite olika på lärosätena. Är det endast de delkurser jag inte läst som jag får läsa igen? Som säkert har framkommit vill jag alltså kunna läsa hela kursen igen, helt enkelt för att ”hamna utanför” i klassen. Tack på förhand,

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nellie,
    kontakta gärna studievägledare på den institutionen där du vill läsa om kursen. Jag tror inte det finns några generella (allmänna) regler skrivna för den situationen som du beskriver i din fråga. Jag tror det blir en bedömning som de ansvariga på det nya programmet får göra, därför hänvisar jag din fråga dit.