Jessica
    Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag skulle kunna läsa till att bli hem- och konsumentkunskapslärare i åk 7-9. Jag vill läsa nära där jag bor (Ängelholm) för jag kommer inte ha möjlighet att flytta pga studier. Jag skulle kunna tänka mig att läsa kursen på distans men vill ändå kunna ha en skola att gå till och få vägledning på. Jag har gymnasieslutbetyg.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Jessica,

    FöIjande Iärosäten har examinationsrätt i ämnet hem- och konsumentkunskap för åk7-9 Iärare:

    Hem- och konsumentkunskap  (Göteborgs universitet, Högskolan Kristianstad, Umeå universitet, Uppsala universitet).

    ...för övrigt så bIir man på högstadiet oftast Iärare i 3 ämnen.

    Se info om studier i Hem- och konsumentkunskap på umeå universitet<<< - det är distans men med 3 obIigatoriska träffar, kan du åka tiII Umeå?