Kokob

    Hej Jag har läst moderna språk innan och nu går jag i spanska steg 3. Jag tycker om att lära mig språk och vill lära mig så mycket spanska det går. Men eftersom jag började spanska i slutet av 7:an i högstadiet känns det som som att jag har mindre ordförråd än alla andra som går i min klass.

    Jag klarar spanska hyfsat bra men det är inte till den nivån jag vill ha. Därför tänker jag att jag kan välja tigrinska ( min modersmål ) som modern språk steg 3 då jag kan lättare för ett högre betyg där. Men samtidigt ville jag också försätta med spanska.

    Så min fråga är om det går att läsa två moderna språk( tigrinska & spanska ) på ett år ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Kokob,

    om din gymnasieskola kan erbjuda dig läsa tigrinska som modernt språk 3 då  kan du läsa den kursen. Fråga på din skola om den möjlighet finns.

    Om du vill försätta med spanska, så är nästa kurs Spanska 4.

    Så din fråga är: om det går att läsa två moderna språk( tigrinska & spanska ) på ett år - och mitt svar är: Ja, om din gymnasieskola kan erbjuda det, så är det inte förbjudet.

    Hälsningar
    Mikael