Maja

    Hej, Om man läser ett program på ett universitet i andra året och vill fortsätta med sista året för att ta examen.. kan man just nu söka ett annat program på heltid också till ht2021 bara för att se om man blir antagen eller ej? Eller kommer detta att påverka de andra kurserna i nästa termin i nuvarande program??

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Maja,
    inom det programmet du läser har du platsgaranti på kurser som ingår i programmet. Du riskerar inte att ej kunna fortsätta på din nuvarande utbildning om du söker till andra utbildningar. Det går t o m både påbörja en ny utbildning samt fortsätta läsa på den nuvarande utbildningen (frågan är dock om man hinner och orkar bedriva 2 utbildningar samtidigt).