Maja
    Hej!

    Jag håller just nu på att söka in till högskolan, webbredaktör, och läste precis upp mitt betyg i fotografisk bild A, från ett G till A. Ska jag skicka in pappren till antagning.se själv? Och när kan jag se det nya betyget därinne? Undrar mest om den kommer räknas med när jag väljs för att bli antagen. Samma gäller om jag vill läsa en kurs i sommar som jag har fått F i, kommer den räknas med när jag blir antagen?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maja!

    Sista kompletteringsdag i år är satt till 20 juni dvs de betyg som Antagning.se hinner få senast 20 juni 2016, räknas med.

    Gör så här: logga in på "Mina sidor" på Antagning.se och följ anvisningar för hur du skickar in kompletterade betyg. Se till att du ser det nya betyget där inna innan 20 juni. Om du inte gör det, kontakta Antagning.se och be om hjälp. Det är mycket viktigt att Antagning.se får vetskap om att du nu har högre Meritvärde (vilket du har med det högre betygeti Fotografisk bild A).

    Den kursen som du vill lläsa i sommar ... här beror det på om du får betyg och hinner få in det till din ansökan som komplettering senast 20 juni. De betyg som du får efter det, spelar tyvärr inte någon roll när ditt meritvärde räknas ut - inför ansökan om kurser på högskola med start Höstterminen 2016.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    L.

    Liselotte