fatima
    Hej!
    Jag gick musikallinjen på st.eriks gymnasium i ett år och sedan omvårdnadsprogrmmet på didaktus i liljeholmen. av någon anledning är vissa betyg från musikallinjen med i mitt slutbetyg från omvårdnadsprogrammet. Jag har t.ex en kurs i dans och gestaltning A 100 poäng som jag bara har godkänt i. Om jag vill konkurenshöja det betyget och vart jag vänder mig för att göra det? Tack på förhand
    • : Har du fått ett SLUTBETYG?
    • : Man kan inte läsa upp "gamla betyg" som inte har motsvarighet i det nya systemet. Inte roligt, men så är det. suck... :(

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Fatima,

    om du i ditt SLUTBETYG från gymnasiet har en kurs som ej finns med i >> tabell-for-utbyteskomplettering-med-gy11_vux12.pdf då går det tyvärr inte ändra/höja betyget i den kursen.

    Vi ställde den frågan till flera olika sakkunniga/experter och fick överallt svar att "man får satsa på högskoleprovet". Även om vi tycker att det borde finnas ngt. sätt att höja de "gamla" betygen på - så kan inte vi göra ngt. åt saken... :( Så som reglerna är idag, så kan man inte det och vi känner inte till några planer på att det blir någon förändring "på den fronten".
    Så, jag måste tyvärr, svara dig att du ej kan höja betyget i den kursen /eller i någon annan gammal kurs som ej finns nämnd i Tabellen, på länken ovan i mitt svar).

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte