Jakob
    Hej!

    Jag vill läsa Ekonomie Kandidatprogrammet i Lund. Problemet är att man behöver Matte 3b för att kunna söka, vilket jag inte läste i gymnasiet.

    Med andra ord återstår det väl att antingen gå en vuxenutbildning eller utföra självstudier för att sedan göra en prövning? Har ni någon bra hemsida/tjänst för att läsa kursen och sedan ta en prövning, eller är det bäst att söka in till Komvux?

    Mvh,
    Jakob

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jakob! En sida för självstudier som vi rekommenderar är Matteboken.se och matte 3 kurs är upplagd på https://www.matteboken.se/lektioner/matte-3

    Sök till komvux och påbörja självstudier samtidigt, för att ingen vet när du kan börja läsa på komvux; det är också svårt att hitta var man kan göra prövning; därför rekommenderar vi att göra allt samtidigt, för att gardera sig och få bästa möjliga chans att uppnå godkänt betyg i kursen och även att uppnå så högt betyg som möjligt!

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack så mycket för ett snabbt och informativt svar! :)
    • : Oj, skickade den lite väl snabbt. Tänkte också skriva följande:
    • : Matteboken verkar jättebra, har ni fler förslag på tjänster? Gör inget om det kostar, allt för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. Hur ofta finns det prövningar man kan göra? En gång i månaden typ, eller ännu mer sällan? Mvh,
    • Milla : Det finns ingen regelbundhet i prövningar; troligtvis går det inte att hitta någon prövning innan hösten. I vissa kommuner var sista prövningstillfälle under våren redan den 27 februari ... Och när man ska kunna anmäla sig - får man leta bäst man kan, på egen hand. Säg om du hittar, vi håller tummarna !
    • Milla : Om man söker privata lärare -rekommenderar vi https://www.framtid.se/arbetsgivare/allakando - Allakando.
    Läs alla kommentarer