Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Man får läsa på mer än heltid, men studiemedel kan man inte få för mer än endast max heltidsstudier. CSN kommer inte kunna betala ut mer än det som motsvarar studiemedel för heltidsstudier.
    Antagning.se kan anta till 45 högskolepoäng per termin, vilket motsvarar 150% av studietakt.
    Så, svar på din fråga om du kan läsa en heltidsutbildning och en halvtidsutbildning samtidigt är Ja. Om du kommer in på båda utbildningar, kan du läsa dem samtidigt.

    • : Okej, tack!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!