Lucas

    Hej! Tror ni att det är lättare att komma in via HP kvoten i och med att provet blev inställt? Mvh Lucas Sihlén

    • Anna : Svårt att säga... Ring Antagning.se och fråga! tel.nr 0771-550720 tel.tid kl.9-16 på vardagar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lucas,
    vi här på FRåGA SYV har tyvärr ingen info ang. om antal platser till HP-kvoten kommer att "justeras" pga inställd högskoleprovet våren 2020 (det som skulle skrivas 4 april 2020). Det kan bli olika på olika lärosäten. Vissa lärosäten kanske minskar antal platser som är reserverade för HP-kvoten och andra - inte. Det är en extrem situation med Covid-19 som ingen kunde förutse!
    Om du redan har resultat från HP kommer du prövas även i HP-urvalet; du behöver ju inte specifikt uppge i vilka urvalsgrupper du vill prövas. Antagning.se prövar alla sökande i alla de urvalsgrupper där de kan (får) prövas.
    Vänligen
    ANNA