Mia
    Hej
    Vår son Mattias bor på ett boende i Vingåker med personal under hela dygnet pga. sina svårigheter kring hans autism och adhd samt ocd.
    Mattias stora intresse är lantbruk och maskiner samt lantbruksdjuren.
    Både skola och boende tror att det skulle passa Mattias perfekt att gå på lantbruksskola och hans motivation skulle öka för att höja sina betyg om han fick se en skola som han skulle kunna gå på.
    Mattias är med boendepersonal 2-3 dagar per vecka på 2 gårdar och det fungerar jättebra samt det är där han mår som bäst...

    Har ni internat med personal som stöd under hela dygnet och även helger?

    Mvh Mia Öberg Fransson
    • Milla : Har ni frågat på den skolan som din son vill gå på om skola erbjuder internat eller vill du få en lista på NB gymnasier med internat?
    • : Har skickat frågan till olika skolor i Sverige så det finns en skola i Halland som har internat och vi ska åka och titta på. Mvh Mia
    • Milla : Bra! Gör det och Lycka till!
    • : Tack
    Läs alla kommentarer

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kika gärna på gymnasieskolorna som finns i listan på gymnasieguiden.se/gymnasium?query=AST&program=12&profession=&variant=&sport=&county=&municipality_id=&order=default

    I vilken del av Sverige kan/vill din son gå på gymnasiet?

    Eller vill ni titta på alla alternativ som finns i hela Sverige?

    Vilken inriktning på NB som är mest aktuell?

    Svara gärna på mina frågor! Hörs!

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Vi ska åka till en skola med internat i Halland. Tack för länken, ska kika på den. Mvh Mia
    • Milla :

      Obs! Även Liselotte svarade på din fråga ... var god läs hennes svar också!