SYV-besökare SYV

    Hej Julia,

    om din lillasyster vill fortfarande gå samma utbildning som hon sökte till under Valperioden, behöver hon inte göra ngt. mer än att försöka få så höga betyg i slutet av maj - början på juni, som möjligt i alla ämnen hon läser nu, under åk9.
    Det är tyvärr inte "färdigt", utan en ny antagning kommer att göras på resultatet av de betygen som eleverna får in i sina Slutbetyg /från grundskolan/.
    Dock behöver man inte göra några ändringar i sin ansökan, om man ej har ändrat sig och vill gå samma utbildning som innan, under valperioden.
    Vi får hoppas att din lilla-syrran kommer in även i det definitiva/slutliga antagninen!

    Vi håller tummarna!

    SYV på Fråga SYV :)