Ahmed
    Hej! jag struntade i matten hela mitt liv, och ångrar mig nu och vill börja studera... jag är i princip på skala 0 av att vara duktigt på matte... jag vill plugga upp till matte 3b och jag vet inte hur jag ska börja och vart jag ska börja... kan jag börja på matte 1b på gymnasiet eller är det helt hopplöst för mitt fall?

    Mvh Ahmed

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ahmed,
    om du är 24 år, hör du till Komvux. Det är KomVUX i den kommunen där du är folkbokförd, som du bör vända dig till.
    På vilken nivå dina mattekunskaper ligger, kan inte jag veta, utan du måste antingen uppvisa dina tidigare betyg (vilket du gör på KomVUX) eller göra nivåbedömningstest i matematik.
    Du kan göra självtest - genom att försöka lösa matteuppgifter på www.matteboken.se och se på vilken nivå du ligger i matte.
    Hälsningar
    D: