Ellie
    Hej!

    Jag undrar om Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning psykiatri på Komvux är likvärdigt med Säters yrkeshögskoleutbildning "Skötare inom psykiatrisk vård"? Får man samma lön efter båda utbildningarna eller ligger ingångslönen högre om man läser yrkeshögskoleutbildningen för att bli Skötare?

    Mvh Ellie

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellie,
    Yrkeshögskoleutbildning ligger på Eftergymnasial nivå.
    Komvux utbilding Vård- och omsorg - ligger på Gymnasial nivå.
    Troligtvis kan man få högre lön med utbildning som ligger på högre nivå.