Simon
    Hej, jag ska börja pendla nu när jag börjar gymnasiet och jag har 85km till skolan men även 10km till busstationen. Finns de någon möjlighet att få hjälp eller någon bra lösning med att ta sig till busstationen då jag inte har någon möjlighet att ta mig dit förutom att cykla möjligtvis men de är ju inte så kul på vintern heller.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Simon,
    kan dina föräldrar skjutsa dig till busshållplatsen? - det är mitt första förslag;

    - ett annat sätt att "angripa" problemet är om du skaffar dig "övernattningsmöjlighet" närmare skolan och kommer hem på helgerna och lov;

    - ännu ett alternativ är att söka utbildning på en gymnasieskola som erbjuder Internat/elevboende;

    - och sista alternativet är att söka till Korrespondensgymnasiet>>, som erbjuder distansstudier i några få högskoleförberedande program.

    Mvh

    SYV