Elin
    Hej!

    Vad kan man arbeta efter att man tagit ut en magister/masterexamen i psykologi?

    Som jag fattat det som kan man bara jobba som psykolog om man gått psykologprogrammet och man behöver inte gå psykologprogrammet om man vill ta ut en master utan räcker med ex beteendevetenskapliga inrikting psykologi som jag fattat det som så vad arbetar man isåfall som? Kurator?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elin, om man läser kandidat och sedan påbyggnadsutbildning (master eller magister) - kan man ex. söka jobb som Forskarassistent>>.
    Annars så siktar man oftast på forskar och/eller bli högskole/universitets-lärare karriär, om man läser på avancerad nivå, dvs master eller magisterutbildning.

    Vänligen

    Julia syv