Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Zäta!

    Som du kan se i Programplanen för Samhällsvetenskapsprogrammet>> ingår det (i alla inriktningar på SA) 200 poäng Moderna språk = två kurser.

    Du har fått betyg (F är också ett betyg) i spanska 3, 100 poäng. Nu läser du Tyska 1, 100 poäng. Sammanlagt utgör de två kurser 200 poäng och då har du, när du får betyg i Tyska 1, uppfyllt "din plikt" vad det gäller Moderna språk på SA.

    Du måste, alltså, inte gå tyska 2 i trean, men du kan göra det ... som valbar kurs, t.ex som en kurs inom programfördjupningen eller inom Individuellt val (men det är frivillig för dig). Du kan i stället läsa någon annan kurs.

    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!

    L. :)

    Liselotte