Sofie

    Måste jag ha ett godkänt betyg i Filosofi 1 för att ta en examen från samhällsprogrammet? Jag har F i filosofi och jag tycker det är ett svårt ämne och undrar därför om jag kan antingen ha mitt F (eftersom ett visst antal F är tillåtet) eller om jag kan läsa en annan 50-poäng kurs och byta ut mot filosofin? (Min examen är inte färdig jag läser på komvux.)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sofie,
    i examensbevis från komvux är inte filosofi ett obligatoriskt ämne. I alla fall så tolkar vi reglerna vad gäller examensbevis från komvux, här på fråga SYV. Prata med SYV på komvux. Det är rektor på komvux i den kommunen där du kommer ta ut exam.bevis som har "sista ordet" vad gäller innehåll i ditt exam.bevis från komvux; vissa kurser måste ingå i exam.bevis från komvux; vissa kurser får inte ingå (som t.ex Idrott och hälsa 1). vad gäller filosofi, så är vår tolkning att det är ett icke-obligatoriskt ämne.