Robin
    Hej!

    Jag hade tänkt söka till Naturvetenskapligt Basår på Göteborgs Universitet. Det står att förkunskapskraven är: Grundläggande behörighet och Matematik C eller Matematik 3b/3c.
    Jag har grundläggande behörighet och jag har läst matematik 3c samt fysik 1 och biologi 1. Jag har dock inte läst Kemi 1.
    Krävs det att jag har gjort det för att söka till basåret? Det står ju inte i förkunskapskraven men det är ju trots allt bl.a. Kemi 2 jag ska läsa under basåret.

    Mvh,
    Robin J

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Robin,

    i beskrivningen av Naturvet.basår på Gbg´s universitet står det bIand annat:

    och det innebär att man Iäser en kurs som till innehåll är motsvarande Kemi 1 och Kemi 2.

    Du behöver inte betyg i Kemi 1 för att kunna bli antagen till Naturvet.basår på Gbg´s universitet.

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte