Julia
    Hej!

    Jag läser just nu på komvux för att få ett examensbevis. Jag ska söka in till universitetet i höst men mina kurser är klara i april ungefär, efter sista anmälningsdag.

    Måste jag då skicka in mina betyg när jag har ett fullständigt examensbevis? Eller ordnas det automatiskt? Min gamla gymnasieskola står med i betygsdatabasen hos antagning.se, men Hermods, som jag just nu läser hos, står bara med på en annan stad än därifrån jag läser.
    Hur ser jag om mina betyg och HP-resultat finns hos antagning.se ?
    Finns de inte där, hur gör jag för att skicka in dem?
    Är rädd för att de inte ska finnas där när jag ansöker och att jag ska få ett avslag.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Sista kompletteringsdag blir 21 juni 2018 men så fort du får ditt examensbevis, se om uppgift om ditt exambevis dyker upp på din inloggning på antagning.se och om inte, kan du själv scanna in och ladda upp ditt examensbevis ... Om du behöver hjälp med att se dina meriter eller ladda upp dina betyg, läs info på www.antagning.se eller ring/maila till antagning.se och be om hjälp.