Matilda
    Hej!
    Jag går i nian och är säker på mitt förstahandsval till gymnasiet - och även säker på att jag kommer in (har 335 i merit). Linjen är natur-musik och jag kan helt ärligt inte tänka mig att gå något annat. Självklart har jag tittat på andra möjligheter men det finns inget jag är särskilt sugen på att gå. Måste jag välja andra- och tredjehandsval; det skulle i så fall bara vara för om något oförutsett sker, som om skolan brinner ner eller att jag drabbas av minnesförlust och totalt misslyckas med betygen kommande termin...

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Mathilda, jag förstår hur du menar ... :) men ngt. oförutsett kan hända, även om risken är liten. Du förlorar inget på att lägga in flera alternativ i din gymnasieansökan, så - varför inte lägga i så fall in dem? ;)