emilia
    hej !
    jag vill gå ekonomi linjen, men jag undrar om jag kommer få svårigheter på grund av att jag inte är bra på matte? eller kommer jag vara tvungen att plugga matte på sommaren. just nu går jag i 9an och har nästan ett C i matte.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emilia,
    det är mindre matte på inriktningen Juridik på Ekonomiprogrammet och mer matte (även matte 3b är en Obligatorisk kurs) - på inriktningen Ekonomi på EK.
    Innehåll i olika mattekurser kan du se på www.matteboken.se

    Angående din kapacitet inom matte - är det bäst om du samråder med din mattelärare, som känner både kraven i mattekurserna och din kapcitet.

    Mvh

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare