Amir
    Hej,

    Jag går just nu på naturvetenskapsprogrammet (åk1) och har valt att byta linje till samhälle och gå om då jag fick väldigt dåliga betyg. Jag har redan sökt till de nya skolorna och programmen via gyantagningen på nytt och undrar om jag måste avskriva mig från min nuvarande skola jag ska byta från först eller händer det automatiskt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Mitt råd är att du inväntar Antagningsbeskedet .

    När du 100 procent vet att du fick plats i åk 1 - kan du då meddela din "gamla skola" om att du slutar hos dem pga du fick an annan studieplats.