moa
    Hallå,måste man elit satsa på fotboll om skolan erbjuder fotbolls lektioner på gymnasiet?jag skulle gärna vilja det men jag vill bara spela för kul skull och för att jag vill bli bättre.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Moa!
    Vilken skola vill du söka till?
    Det är olika på olika gymnasieskolor - om skola har NIU eller RIG eller Lokal idrottsutbildning ... Utan att jag vet vilken eller vilka skolor du planerar för att söka till, kan jag tyvärr inte ge dig ett bättre svar.
    Det är mycket bra om du kan gå på öppet hus på skolan och där kommer de säkert berätta om man måste elitsatsa om man väljer delta i fotbollssektioner och du kan också boka prova-på dag och bli elev för en dag på gymnasiet och se på plats hur det funkar, prata med elever som går redan på den skolan.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare