Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    för behörighet till läkar- och tandläkarprogrammen kommer du behöva ha godkända betyg i gymnasiala kurser Fysik 2, Kemi2, biologi 2 och matematik 4 och de kurser läses som obligatoriska endast på inriktningen Naturvetenskap på Naturvetenskapsprogrammet.
    Det går givetvis gå lite olika "omvägar" ....t.ex via Vård- och omsorgsprogrammet /VO/ och komplettera för behörighet efter gymnasiet.
    Om man vill utbilda sig inom vård men ej vill gå Naturvet.programmet - rekommenderar vi VO
    Hälsningar
    Mikael