Hej Milda,

    Med betyget F i matematik 4 och Fysik 2 kan du uppfylla kraven för examensbevis och kan också få grundläggande behörighet till högskolestudier samt även Särskild behörighet till Sjuksköterskeprogrammet och till Fysioterapeutprogrammet.
    Särskild behörighet till Sjuksköterska och Fysioterapeut är godkända betyg i matematik 2, Samhällskunskap 1b och Naturkunskap 2 (Nk2 kan man ersätta med Kombinationen av godkända betyg i Fysik 1a, Kemi 1 och Biologi 1).

    Bästa hälsningar

    ANNA