Sanna
    Hejsan! Jag är antagen till ett masterprogram i Frankrike i Nice på Universitet Côte d´azur. Det är en master i molekylär kemi och studiespråket är franska. Det jag undrar är om utbildningen kommer vara möjlig att använda i Sverige vid avslutad studietid, dvs om jag skulle vilja läsa vidare till doktorand i Sverige eller jobba i Sverige, kommer den master jag läser i Nice vara acceptabel?
    Länk till utbildningen: http://univ-cotedazur.fr/education/training?SMCMO18&lang=fr#.W3A0Fs7-gkK

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sanna,
    din fråga måste du ställa till det lärosäte i Sverige där du planerar söka forskarutbildningen. Det är frivilligt för lärosätena /högskolor-universitet/ i Sverige att godkänna utbildningar från utlandet och du kan därför få olika svar från olika lärosäten.

    Vänligen

    ANNA