Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Adrian,
    det finns massor av eftergymnasiala utbildningar som inte kräver matte 4 och fysik 2. Kika gärna på yrken - www.framtid.se
    och eftergymnasiala utbildningar finns även inom andra skolformer än högskola/universitet; det finns t.ex tusentals utbildningar inom yrkeshögskola: www.yhguiden.se och jag känner ingen utbildning inom yrkeshögskola som skulle kräva matte 4 och fysik2.
    Vänligen
    Julia SYV