Ingela

    Hej! Jag pluggar för tillfället matte 2c men tycker att den är lite svår så undrar över ifall matte 2b är något lättare eller om det är ungefär samma innehåll i de? mvh Ingela

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ingela,
    det är en del av matte 2 kursen som är Olika i matte 2b och 2c; b-spår är mer inriktat på Ekonomi och c-spår - mer inriktat på Naturvetenskap.
    Varför pluggar du matte 2c nu? Pluggar du på komvux? Är det mot examensbevis du läser eller behöver du betyget i matte 2a/2b/2c för behörighet till någon högskoleutbildnig?
    Berätta mer om din situation. Det kan hända att du kan läsa matte 2a, som är lättare än 2c och 2b, ... men för att ge dig svar och råd - måste man veta var du läser och varför.

    Innehåll i mattekurserna kan du se på www.matteboken.se