Mikael SYV på FrågaSYV
    Antagningsgräns visar vilken summa betygspoäng krävdes förra året.
    Median räknas ut genom att lägga ihop allas poäng och dividera med antal elever och på så sätt få fram "medel"-siffra, som visar betygsnivå i genomsnitt.
    Var antagningsgräns hamnar nästa år är det ingen som kan på förhand veta.
    Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Tack för svaret :)
    • Milla : Har du flera frågor, är du välkommen att höra av dig igen! Lycka till med dina studier!