SYV-besökare SYV

    hej Edit,
    en kurs Moderna språk är obligatorisk på Naturvet.programmet, det har du rätt i.

    Men du skulle kunnat börja läsa ett nytt språk - ex. tyska 1, nybörjarkurs och för det betyget skulle du inte ha fått meritpoäng.

    Till alla högskoleutbildningar (om du söker dem efter gymnasiet) som ej för särskild behörighet, kräver mod.språk 3 - kommer du få + 0.5 i merit (en halv meritpoäng) - för Godkänt betyg i Mod.språk 3.

    vänligen och lycka till med dina studier!