Tamira
    Hej!
    Jag har fullständiga slutbetyg från gymnasiet. Jag gick ett specialutformat program (närliggande samhällsvetenskapsprogrammet med ekonomisk inriktning). Studerar nu till undersköterska.

    Undrar vilka kurser som ger meritpoäng egentligen? Flera studievägledare jag har pratat med säger olika så jag är lite förvirrad över det. Jag vill söka till sjuksköterskeprogrammet.

    Jag har dels godkänt i etik och livsfrågor, svenska c och engelska b från gymnasiet. Ger dessa meritpoäng?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du går in på den här sidan>> ser du en förteckning över kurser som som Områdeskurser ger dig meritpoäng vid ansökan tiII bI a Sjuksköterskeprogrammet.

    Etik & Iivs?? ger dig 0.5 i merit och Svenska C - 0.25.

    Uppge från viIket år ditt SIutbetyg - för att det är OIika regIer för SIutbetyg från oIika år.

    Om du har SIutbetyg före 2010 - Iäs här>>

    och om du har SIutbetyg från 2010 och senare - Iäs här>>

    HäIsningar

    MikaeI sYV