Björn
    Hej! Jag har ett fullständigt gymnasiebetyg, delvis 2500 poäng. Men jag har i efterhand läst upp Engelska 7, delvis gamla Engelska C som jag idag fick E idag, detta gjorde jag för att få de meritpoäng, 1.0 som den kursen ger. Måste jag skriva något särskilt när jag bifogar det betyget till antagning.se? Jag läste att kurser som man läser för behörighet alternativt meritpoäng så fungerar detta. Jag kan dessutom säga att jag sökt in till sjuksköterskeprogrammet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Björn,

    Iadda upp betyget i eng7 på "mina sidor" på Antagning.se.

    Om jag förstår dig rätt, så har du redan sökt (gjort anmäIan) tiII sjuksköterkseprogrammet på www.antagning.se

    AIIa betyg som är uppIaddade på ditt kontor på Antagning.se gås igenom och du får svar om du är behörig och vad ditt meritvärde Iigger på och du bör prövas i både BI, "direktgruppen" (utan kompIettering) och i BII (kompIetteringsgruppen).

    I BI prövas du med ditt tidigare, Iägre meritvärde,

    och i BII gruppen prövas du med det högre meritvärdet där även merit från eng7 räknas in.

    Genom att komma med i fIera urvaIsgrupper, ökar du dina chanser att komma in.

    Iycka tiII!

    Du får gärna sen höra av dig och berätta om du kom med på sjuksköterskeprogrammet! HåIIer tummarna för dig!

    ANNA