Milla SYV på FrågaSYV

    Om du menar att du vill höja ditt meritvärde för att lättare komma in på en högskoleutbildning då är det endast moderna språk 3&4, engelska7 och högre mattekurser som du kan läsa på gymnasienivå som ger meritpoäng.

    Studie- och yrkesvägledare

    Förresten, vilken utb till hudterapeut menar du, t.ex kan det finnas >>utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/hud-och-spaterapeut yrkeshögskoleutb till hudterapeut ...

    • : Jag har gått
    • : Jag har gått utbildningen hos yrkeshögskolan för hudvård och SPA i Stockholm
    • Anna : Då är du nu utbildad hudvårdsterapeut. Men formellt sett, ger det tyvärr inte några fördelar om du ska söka till högskola/universitet.