Emma
    Hej!
    Jag går ut gymnasiet 2021 och planerar därefter på att ta ett sabbatsår. Kommer mina meritpoäng inte räknas med om jag söker till högskolan/universitetet 2022?

    Mvh
    Emma

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    om du i din fråga syftar på information på t.ex uhr.se/syv/svenska-meriter-i-antagningen/kommentarer-och-artiklar/meritpoang-for-omradeskurser-tas-bort-2022 så gäller det inte dig, utan de som gick ut gymnasiet år 2013 eller tidigare. de eleverna läste mot ett Slutbetyg. Du läser mot Examensbevis. Det är olika typer av dokument och olika regler gäller.
    För dig som tar ut examensbevis år 2021 gäller fortsättningsvis samma regler som tidigare - tillsvidare.

    • : Då förstår jag, tack!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!