Alex

    Hej! Just nu läser jag en civilingenjörsutbildning. På min utbildning finns en betygsskala som är U, 3, 4, 5. Ibland kurserna uppstår av flera delar. T.ex. en kurs på 5 hp har en del som är 2 hp (man kan få endast betyget U eller 3) och en del som är 3 hp (man kan få betyget U, 3, 4 eller 5). Sedan sätts slutbetyg på hela kursen (5 hp) som "ofta" är samma betyg som 3 hp betyget i det här fallet. Frågan är då hur ska man räkna ut meritvärdet? Ska man räkna ut meritvärdet genom att ta hänsyn till de hp som har betygsskala (U, 3, 4 och 5) och strunta i andra hp? eller ska man räkna ut meritvärdet genom att ta hänsyn till slutbetyget i kursen (då kommer de delar som man endast kan få betyget U eller 3 att ingå här)? Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,

    man räknar ut inte ngt. meritvärde på betygen som man får inom civilingenjörsprogrammet för att det finns ingen anledning att göra det.

    Vänligen
    ANNA