Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen,
    Om SA - Sen anmälan - var god läs på antagning.se/sv/fragor-och-kontakt/#humany-antagningen=/921/vad-innebaer-urvalsgruppen-sen-anmaelan

    Det är Antagning.se som hanterar antagning till högskoleutbildningar i Sverige inkl. SA, sen anmälan.
    Enkelt svar är att ju tidigare du gör ansökan, desto större chans du har att få utbildningsplats. Du kan ringa till antagning.se och ställa frågor direkt till dem som hanterar "SA": 0771-550720 på vardagar kl.9-16.

    En mer utförlig förklaring finns på Hkr.se/utbildningar/anmalan-och-antagning/sen-anmalan