Frida
    Hej, jag ska nu börja en utbildning för att få kandidat i miljövetenskap. Handlar mycket om entreprenörskap och samhälle. Hur ser egentligen arbetsmarknaden ut när jag går den mer samhällsinriktade miljlvetenskapen?
    Om jag vill läsa en master/magister sen, som kräver en kandidat i miljövetenskap men kanske även en kurs i miljörätt som jag inte har i min kandidat. Kan jag då läsa till den efter min kandidat för att bli behörig till master?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,

    vilka masterprogram kommer att finnas att söka om 3 år, kan man inte med säkerhet säga idag; och därför inte heller exakt hur behörighetskraven till dem kommer att se ut.

    Detsamma (osäkerhet) gäller även arbetsmarknaden. Situationen på arbetsmarknaden kan förändras och ibland ganska så snabbt och drastiskt.
    Och du behöver ju bara ett jobb, dvs om en person bestämmer sig för att gå i förtidspension, bli föräldraledig eller ta tjänstledigt för studier eller för att prova ett annat jobb - blir en tjänst ledig, som just du kan få!
    Vi hoppas och håller tummarna!
    Julia syv