Linnea
    Hej!

    Jag bekräftade min ansökan, skrev ut och skrev under och lämnade den till en lärare på min skola som lade den i vår SYVens fack. Men SYVen har inte varit på skola sedan dess så hon kan ju inte ha kollat på det än. Idag gick jag in på ansökan som nu är stängd och såg att det står:

    "Ansökningstiden har gått ut!

    Din ansökan saknar underskrift. Kontakta din studie- och yrkesvägledare för mer information."

    Antar att det är SYVens underskrift som saknas? Men kommer jag få problem pga detta? Kommer ansökan ses som sen? För isåfall kommer jag inte komma in på mitt förstahandsval.

    Tack på förhand för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,
    jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra! Jag tycker givetvis att du ej bör straffas om du gjorde allt rätt och i tid.
    Kontakta din syv på skolan. Du kan samtidigt också kontakta personal på gymnasieantagningskansliet och fråga Status på din ansökan. Dina vårdnadshavare kan också hjälpa till. Du är ju inte myndig och dina vårdnadshavare kan gott hjälpa till, tycker jag.
    Har du kontaktuppgifter till ditt antagningskansli?
    Om inte - kan du hitta dem på http://antagningskanslier.se/ - en sida där alla de olika gymnasieantagningskanslierna är listade.

    Vänliga hälsningar och med stor förhoppning om att det ordnar sig med din gymnasieansökan!
    Julia SYV

    • : Hej igen! Jag har nu pratat med SYVen och allt har gått bra, hon har skickat det till antagningskansliet nu och in ansökan ses inte som sen så allt har gått bra. Tack så jättemycket för det snabba svaret!!
    • Julia : Kanon! Jättebra! Vi är jätteglada här på Fråga SYV att det har gått bra! Lycka till med dina studier och med allt annat! :)