Danne
    Hej! Jag är reserv 4 som sökande med gymnasieexamen utan komplettering (BIEX) och antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 26. Totalt finns det 60 platser för programmet (Högskoleingenjör- Data, Haninge KTH).

    Är det folk från min urvalsgrupp (26) som måste dra sig ur för att jag ska få plats eller är det folk från de 60 platserna. Jag förstår inte hur det fungerar.. MVH.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du prövas väl också i BI gruppen. Om du gjorde högskoleprovet, även i HP gruppen.

    Studie- och yrkesvägledare

    Det är ganska komplicerat system med alla de olika urvalsgrupperna. Platser mellan grupperna kan även omfördelas, om det t.ex saknas behöriga sökande i någon grupp.

    Jag tror det är folk från just dina två grupper: BI och BIex som måste tacka Nej för att du ska få plats, men i fall det inte finns kö i en annan kvot, kan platserna omfördelas.

    Antagning.se kan bättre svara på den ? Det är ju de som dagligen arbetar med dem frågorna ... Lycka till! Hoppas du kommer in!!

    • : Ja, men i dem är jag högre reserv (8 respektive 10).
    • Milla : Reserv 4 kan mycket väl komma in, vi håller tummarna!!!
    • : Jag kommer skicka rosor till er om jag kommer in haha!
    • Julia : Vi på Fråga SYV kan inte påverka om du kommer in från reserv eller inte, men vi hoppas och håller tummarna för dig! ;)
    Läs alla kommentarer