Linus
    Hej,
    Jag gick ut gymnasiet i somras och eftersom jag bytte linje (från teknik till estet efter 1.5 år ungefär) hade inte jag Medieproduktion 1, som man behöver för examen, dock hade jag Medieproduktion 2, och det blev en muntlig överenskommelse mellan rektor, lärare och ett antal elever att vi som inte hade kurs 1 skulle bli betygsatta med kurs 2 som underlag, dock har detta inte skett, dvs jag kan inte söka till högre utbildningar, har knappt varit i kontakt med skolan utan någon framgång, vad är mina alternativ nu?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linus,
    om du saknar Examensbevis /om du fick Studiebevis på gymnasiet/ - vänd dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd, för att komplettera upp till examensbeviset.
    Vad ni hade för en munglig överenskommelse, vet ju inte vi här på Fråga syv. Kontakta den rektor som du hade överenskommelse med.
    Berätta annars vad som har hänt till SYV på komvux.
    Det kan hända att du behöver läsa kursen eller göra prövning i den.

    vänligen

    Julia syv