Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Vi hoppas du får svar från en lärare i franska, men den här hemsidan är i första hand tänkt för frågor inom studie-& yrkesVÄGLEDNING, så det kan tyvärr bli så att du inte får svar på just den frågan just här.

    Tips! Kontakta gymnasieskolorna som erbjuder de program där moderna språk är obligatoriska, t.ex skolorna som erbjuder SA -se lista på skolorna på

    Gymnasieguiden/gymnasier med Samhällsvet >>

    och EK. Franska måste erbjudas på gymnasiet och det måste därför finnas lärare i franska där.

    Ännu ett tips är att du frågar på lärarhögskolorna som erbjuder utb.till lärare i franska.

    Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare